namirnice-u-kojima-ima-ugljenih-hidrata-e1454503777486
Vodič kroz makronutrijente – Ugljeni hidrati, 2. Deo – Strah od ugljenih hidrata
September 26, 2017
benc-pres
Njegovo visočanstvo, deo velike trojke – BENČ PRES
October 22, 2017

Kalorijski deficit – kako, i zašto?

deficit

Dakle, kalorijski deficit. Kako ga napraviti? Prvo, odredite neku osnovnu potrošnju svog tela. Koliko kalorija, ili ti energije troši vaše telo, uključujući sve vaše aktivnosti (ili neaktivnosti).

Ako želite na svoju ruku to uraditi, kucajte na internetu “TDEE calculator”. Popunite sve tražene podatke, i iskočiće vam vaša prosečna potrošnja u toku dana. Ipak, kao i uvek, ne verujte svemu na prvi pogled. Vrednost koju ste dobili testirajte. Unosite taj broj kalorija u toku jedne nedelje, i proverite svoju kilažu. Ako se ona ne menja, imate vaš prosek dnevne potrošnje. Ako ipak gubite na kilogramima, to znači da ste potcenili svoju potrošnju, i da vam je potrebna veća količina energije. A ako dobijate na kilaži, to znači da ste precenili svoju potrošnju, pa je vašem telu potrebna manja količina energije, ili ti kalorija.

Sve u svemu, jednom kad odredite vašu potrošnju u toku dana, od toga oduzmite odredjenu brojku (300-500 kalorija, preporučujem). Time ćete terati vaše telo da nedostatak tih kalorija traži upravo u – pogodili ste, masnim naslagama u vašem telu (pod uslovom da imate adekvatan unos proteina, odnosno aminokiselina, koje će održavati vašu mišićnu masu – samo bez predrasuda, molim. Više mišića samo znači brži metabolizam, i bolje sagorevanje masti.)

Dalje pratite vašu kilažu, i ako “zakucate” duže vreme na jednoj kilaži, vaše telo se priviklo na taj deficit, a ono što treba uraditi, jeste spustiti kalorije još malo. Ali, pažljivo sa dužinom trajanja dijete. Imajte u vidu da je to na neki način iscrpljivanje tela, i da ne bi trebalo izlagati telo tom stanju duže vreme.

Ili, ako vas “mrzi” da budete precizni – predjite na malo “zdravije” namirnice, odnosno namirnice koje nisu natrpane kalorijama, a otarasite se “praznih” kalorija (peciva, alkohola, slatkiša, čipseva, itd.), i (ili) povećajte svoje dnevne aktivnosti (trening većeg volumena, po koji kardio, ili jednostavno, šetanje).

Samo, bez ekstremizma, moliću. Najpopularniji načini za “zdrav” život, gubitak masnih naslaga, nabacivanje mišićne mase jeste ekstremizam.

Strpljenje!

Još jedna stvar. Gojili ste se godinama, pažljivo, planski, jeli pažljivo šta god je palo pod ruku.
Sad želite da smršate? Strpljenje, ljudi. Isto sve pažljivo, planski i strpljenja, samo u suprotnom smeru. Nema tu mnogo razlike.

Vremena je trebalo da naslage nastanu, vremena treba da naslage nestanu. Čak se i rimuje. 😉