8. Osnove o istezanju pre treninga
March 24, 2016
9. Osnove o čučnju
April 7, 2016

NEMA NIKAKVE VEZE SA KRATKIM MIŠIĆIMA!

savet

“Slušaj ovo: ni jedan mišić se ne proteže sa jedne noge na drugu. Ni tetive, ni ligamenti, ništa osim kože. Kao na autu, imaju nezavisno “vešanje”. Što znači da bi trebao da odvojiš nogu u stranu do špage bez zatezanja.

Pa zašto ne možeš?

Strah. Tenzija. Mišići se stegnu i odupiru se istezanju.
Ruski naučnici to zovu nedostatak rastegljivosti antagonističkog misića (antagonist passive insufficiency).
Na osnovu predhodnih navika – sedenje po čitav dan na poslu ili nepravilnog vežbanja tvoj nervni sistem je odabrao svoju omiljenu dužinu mišića i želi da je zadrži. Kad god istegneš mišić više od ovoga refleks zatezanja se javlja i zateže.

Ako pokušaš nešto stvarno agresivno što nisi radio ranije, recimo špagu, refleks zatezanja se uspaniči i zateže mišić svom snagom.

Mišići i vezivno tkivo te ne čine zategnutim, to je nervni sistem, “mišićni softver” koji ne dozvoljava potpuno istezanje.
Mišići i dalje mogu da postignu fleksibilnost iako su bili oštećeni. Nauči da koristiš mišićnu tenziju i bićeš uvek fleksibilan, u bilo kojim godinama.”

Pavel Tsatsouline

Istezanje pregibača butine

Zategnuti mišići u gornjem delu butine stvaraju smetnje u svakodnevnom životu, dovode do problema sa bolovima u donjem delu leđa, izvođenju čučnja (oštar probadajući bol u toku izvođenja vežbe).
Cilj je da kvalitetno istegnemo mišić i da postanemo svesni kako se to radi na pravi način.
Da bi se pregibači butine istegli neophodno je da se kontrahuje gluteus dok telo zadržavamo u ispravnom položaju.
Na gornjoj slici vidimo pravilno izvođenje istezanja, jedno koleno je na podu, druga noga je oslonjena napred pod uglom nešto većim od 90 stepeni. Kada se smestimo u ovaj položaj stegnemo stomak, stabilizujemo karlicu i kada se javi blago istezanje zategnemo gluteus.
Na ovaj način imamo potpunu kontrolu nad istezanjem mišića i postajemo svesni da bi prednji deo butine bio bezbedan od povrede moramo da imamo jak gluteus. Za razliku od druge slike gde noga “visi” i karlica nije stabilna.