ohp-military-press
Military/Overhead Press – Vojnički potisak/Potisak iznad glave
October 22, 2017

Neophodne stvari kako bi napredovali!

misicni-napredak

Šta da radim – mislim da više da napredujem? Čini mi se da naporno vežbam, a ipak, da se ništa ne dešava.

Danas pričamo o tipu treninga. Obimu, intenzitetu treninga, kao i njegovom kvalitetu.
Trenirate već duže vreme i ostvarili ste određeni napredak koji se konstantno povećava, ali ipak dolazi do kočenja. Najčešći razlog tome je što telo ne možete večno stimulisati istim stvarima što se treninga tiče, i očekivati mišićni rast i napredak iz dana u dan.

Za početak, probajte sa promenom broja ponavljanja u radnim serijama. Nije cilj uvek raditi isto – onih 10 ponavljanja. Povećajte težinu, pa uradite i neki drugi opseg 4-6x, ili oborite kilažu i napravite 15-20x, nije greška.

Probajte i sa 5 radnih serija. Što da ne? Pa šta ako svi rade po 4 serije, radite nešto što niko drugi ne radi.
Ne čekajte uvek da čujete od nekoga kako treba da se radi, nego uvek ispobavajte nešto novo. Ubacite dodatnu vežbu u svoj trening. Možete se pozabaviti i spajanjem 2 vežbe tzv. super-set.

Menjajte svoj trening split na svaka 3 meseca i rezultati neće izostajati. Povećajte (ili smanjite) i učestalost vašeg treninga. Odaberite mišićne partije koje vam zaostaju i radite ih više puta nedeljno. Npr. ruke možete raditi posle velikih mišićnih grupa (grudi, ledja), i ubaciti još jedan trening u toku nedelje na kojem radite samo ruke.

Jako bitna stavka u vašem treningu su i pauze izmedju serija, igrajte se malo i sa pauzama. Uradite čak i neku izolacionu vezbu bez pauze, odradite 100 ponavljanja i završite trening sa nekim sličnim šokom.
Sve u cilju stimulisanja vaših mišića na rast!

Takođe, neizostavna stvar – Probajte da poradite na tehnici izvodjenja vezbi! Možete se snimiti, pa pogledati kako to izgleda i truditi se da to popravite.

Koristite tempo (brzina izvođenja pokreta), naglasite negativni deo pokreta.
Probajte i sa pauzama pre nego što teg vratite u početni položaj.

Jednostavno, konstantno menjanje vežbi ne dozvoljava telu da se prilagodi na istu, a takođe je i odlično sredstvo za razbijanje monotonije u vašem treningu. Vezbaćete jače, i sa više volje, a i napredak neće izostajati.

Stefan Kovačević